Известие

Collapse
No announcement yet.

Обезвъздушаване, прелива казанчето.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Verm1n Покажи съобщение
    С ФЕС нямах скоростите като отметки, имах ги в отделно меню, където са проверките за инжектори, за горивна помпа и т.н. Както и да е, при ръчното пускане от еку-то тръгват и двете, чува се здраво цъкане на релетата, не знам така ли трябва да е. Та понеже ги нямах като отметки, нямаше как да видя кога стават активни. Отново по същия начин пусна перката на 99 градуса и на 96 я спира.
    Няма логика, единственото, което ми идва на ум е за температурния датчик, страх ме е да я карам в жегите така.
    Пуснах и климатика при 97-8 градуса и показанията на температурата забиха и не мърдаха.
    Като избираш вида на компютъра в MES, имаш 1.5.5 и 1.5.5 98-ма.
    Избери първата. Там в параметри имаш fan1 и fan2.

    И най-важното - сигурен ли си, че при 99 се пуска втората а не първата?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Като избираш вида на компютъра в MES, имаш 1.5.5 и 1.5.5 98-ма.
      Избери първата. Там в параметри имаш fan1 и fan2.

      И най-важното - сигурен ли си, че при 99 се пуска втората а не първата?
      https://www.youtube.com/watch?v=Voka...ature=youtu.be

      Май прилича на първа(клипа съм го снимал аз), не знам дали се разбира.
      Ако е първа какви са възможните причини за късното пускане?
      Ex ALFA 156 1.8TS
      Now ALFA 159 1.9JTDm
      "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Verm1n Покажи съобщение
        https://www.youtube.com/watch?v=Voka...ature=youtu.be

        Май прилича на първа(клипа съм го снимал аз), не знам дали се разбира.
        Ако е първа какви са възможните причини за късното пускане?
        Колега, ти си при колата, правиш тест на двете скорости и ги виждаш, коя как върти. И накрая не можеш да прецениш в работна ситуация, коя от двете се пуска. Как тогава искаш, някой от разстояние, гледайки някакъв клип да прецени?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Колега, ти си при колата, правиш тест на двете скорости и ги виждаш, коя как върти. И накрая не можеш да прецениш в работна ситуация, коя от двете се пуска. Как тогава искаш, някой от разстояние, гледайки някакъв клип да прецени?
          Прав си колега, и аз не знам какво гледам.
          Мерси за помощта, даде ми доста насоки, даже прекалено, ще направя още няколко теста утре и после с час при Румен.
          Ex ALFA 156 1.8TS
          Now ALFA 159 1.9JTDm
          "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

          Comment


          • #20
            Не искам са споря когато не съм на сто процента сигурен но първа скорост на вентилатора е само за климат има. Когато дойде време да се охлажда мотора се пуска директно на втора. При спарка това става на 98-99 градуса. Имайки се в предвид че системата е затворена( под налягане) охладителната течност няма как да заври.
            Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

            Comment


            • #21
              Наскоро наблюдавах една 156 SW вътрешен фейслифт 1,8 и съм сигурен, че ако не е пуснат климатикът, първо се пуска първа и след това втора. Не съм гледал, при каква точно температура.
              Ако е пуснат климатикът, първа тръгва почти веднага, без значение температурата на мотора а втора, ако моторът достигне втория температурен праг.

              В Е-Learn пише, че:

              1 - ва степен се пуска при първата степен на налягане в радиатора на климатика или при достигане на първия температурен праг на мотора (95 гр.)

              2 - ра степен се пуска при втория праг на налягане в радиатора на климатика или при достигане на втория температурен праг на мотора (102 гр.)


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от nedko87 Покажи съобщение
                Не искам са споря когато не съм на сто процента сигурен но първа скорост на вентилатора е само за климат има. Когато дойде време да се охлажда мотора се пуска директно на втора. При спарка това става на 98-99 градуса. Имайки се в предвид че системата е затворена( под налягане) охладителната течност няма как да заври.

                И първа и втора си се пускат за охлаждане на двигателя. (Скоро чух как работи втора и за момент реших че нещо се е повредило. Така бучи). А системата е затворена но не е под налягане, завира си чудесно и прави хубава парна баня на двигателя през капачката на разширителния съд.
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                  И първа и втора си се пускат за охлаждане на двигателя. (Скоро чух как работи втора и за момент реших че нещо се е повредило. Така бучи). А системата е затворена но не е под налягане, завира си чудесно и прави хубава парна баня на двигателя през капачката на разширителния съд.
                  Не е под налягане?
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #24
                    Както казах когато незнам не споря. Но системата е под налягане на загрял автомобил е между 0.8 и 1.2 бара. На капачката на всеки съд пише на какво налягане избива и то малко над работното на инсталацията.
                    Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от nedko87 Покажи съобщение
                      Както казах когато незнам не споря. Но системата е под налягане на загрял автомобил е между 0.8 и 1.2 бара. На капачката на всеки съд пише на какво налягане избива и то малко над работното на инсталацията.
                      Дори клапана е двупосочен, при някои има два клапана, защото при изстиване радиаторите ще се смачкат. Иначе някой там нагоре твърди убедително как системата е затворена и без налягане.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #26
                        Днес покарах малко, при движение с 40-50 държи 97-98гр.
                        при температура на въздуха около 30гр., странно но днес като спра на място пускаше вентилатора на 102-3-4гр.(втора степен, тук съм сигурен вече), с пускането на климатика пуска не първа, а втора степен(дори при студен двигател), и при повторния тест на перките с ФЕС на първа степен цъка само релето, но не пуска перката.
                        Ще сменя реостата на перката,защото според мен той прави въртели, пък да видим.
                        Last edited by Verm1n; d.m.y г., 15:35.
                        Ex ALFA 156 1.8TS
                        Now ALFA 159 1.9JTDm
                        "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Дори клапана е двупосочен, при някои има два клапана, защото при изстиване радиаторите ще се смачкат. Иначе някой там нагоре твърди убедително как системата е затворена и без налягане.
                          Ако си махнеш капачката на разширителният съд докато ти работи двигателя ще избликне ли гейзер? Предполагам че не. Да, в системата има налягане равно на атмосферното но мисля че не това има в предвид колегата когато твърди че системата е под налягане. А другото за което ти говориш е просто температурно изменение на обема.
                          Всъщност наличието на налягане в системата ще означава че вътре има някаква точка на съпротивление, това пък би било допълнително натоварване на водната помпа а тя иска да прекара колкото се може по-голям дебит за да получи по-добро охлаждане на двигателя. Както предполагам знаеш, всяка хидравлична, в частност водна система си има дебит и работно налягане. Двете ти дават хидравличната мощност. Тоест това което се вкарва от помпата с преобразуване на механичната енергия. Та ако приемеш помпата грубо за константа, то колкото по-малко налягане толкова по-добре за охлаждането.
                          Last edited by Alexanderbb; d.m.y г., 20:08.
                          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                          Peugeot 508 RXH 02.2013

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                            Ако си махнеш капачката на разширителният съд докато ти работи двигателя ще избликне ли гейзер? Предполагам че не. Да, в системата има налягане равно на атмосферното но мисля че не това има в предвид колегата когато твърди че системата е под налягане. А другото за което ти говориш е просто температурно изменение на обема.
                            Всъщност наличието на налягане в системата ще означава че вътре има някаква точка на съпротивление, това пък би било допълнително натоварване на водната помпа а тя иска да прекара колкото се може по-голям дебит за да получи по-добро охлаждане на двигателя. Както предполагам знаеш, всяка хидравлична, в частност водна система си има дебит и работно налягане. Двете ти дават хидравличната мощност. Тоест това което се вкарва от помпата с преобразуване на механичната енергия. Та ако приемеш помпата грубо за константа, то колкото по-малко налягане толкова по-добре за охлаждането.
                            Това е факсимиле, писали са го инженери, по добри от мен може би, ще избликне ли гейзер ? Май да.
                            Като знаеш толкова сложни думи и неща да си чувал случайно при колко градуса кипи водата в затворена охладителна система и защо кипи при тези градуси?
                            Click image for larger version

Name:	New Doc 2017-08-07_1.jpg
Views:	1
Size:	123.4 Килобайта
ID:	2348530
                            Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:50.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                              .........Да, в системата има налягане равно на атмосферното ..........
                              Това не е вярно!

                              Горната граница на налягането в системата се обуславя от налягането при което отваря клапанът на капачката. А то е около 1 атмосфера. Демек - горната граница на налягането в системата е винаги с около 1 атмосфера по-високо от атмосферното.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                Това не е вярно!

                                Горната граница на налягането в системата се обуславя от налягането при което отваря клапанът на капачката. А то е около 1 атмосфера. Демек - горната граница на налягането в системата е винаги с около 1 атмосфера по-високо от атмосферното.
                                сигурно чете някакви простотии из мрежата и се мисли за голям специалист, заради него някой може да се изгори като си отвори капачката на горещ двигател. Никога не си отваряйте капачките на радиаторите или разширителните съдове на горещ двигател
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X